Oferta nowoczesnej drukarni

Drukarnia Prowadząc drukarnię, właściciel musi zdawać sobie sprawę z tego, że tylko szeroka działalność pozwoli jego firmie na odniesienie sukcesu w tej branży. Kiedyś zakłady drukarskie były nieliczne, gdyż nie było takiego zapotrzebowania na tego typu usługi. Mało która firma l\reklamowała się za pomocą ulotek czy folderów. Również nieliczne osoby miały potrzebę posiadania na przykład wizytówek. Zaproszenia na ślub czy chrzciny kupowało się gotowe i nikt nie myślał o tym, żeby przygotowywać własne, niepowtarzalne projekty. Czasy się jednak zmieniły. Obecni reklama jest wszechobecna, także w formie drukowanej, dlatego zamówienia na druki reklamowe stanowią główne źródło zleceń przyjmowanych przez zakłady poligraficzne. Najczęściej drukowane są ulotki reklamowe oraz foldery. W okresie jesiennym bardzo ważnym aspektem, jakim zajmują się drukarnie, jest przygotowanie dla klientów oferty kalendarzowej. Wiele firm pragnie przyozdobić corocznie kalendarze swoim logo lub informacjami na temat swojej działalności. Przedstawiciele handlowi, zatrudnienie w drukarniach, przedstawiają kompleksowe oferty już od wiosny, tak aby firmy miały czas na prześledzenie oferty i podjęcie w miarę wcześnie odpowiednich decyzji.

Rozdawanie wśród pracowników i kontrahentów kalendarzy ze swoim logo podnosi prestiż firmy a także zapewnia dodatkową reklamę. Jeśli kalendarz danej firmy wisi gdzieś przez cały rok na ścianie, siłą rzeczy pamięta się o niej i łatwiej jest nawiązać kontakt. Nadruki reklamowe pojawiają się również na wielu innych produktach, które mogą znaleźć się w ofercie drukarni. Są to okolicznościowe kartki, kartki świąteczne z życzeniami, koperty z nadrukami, teczki na dokumenty i wiele innych. Wszystkie tego typu propozycje muszą znaleźć się w ofercie drukarni, ponieważ klienci pragną kompleksowej oferty, którą mogą zrealizować w jednym miejscu. Oferta dla firm to jednak nie wszystko. Drukarnie muszą również zapewniać obsługę klientów indywidualnych, którzy zwrócą się do nich z drobnymi, często nietypowymi zleceniami. Najczęściej chodzi o przygotowanie wizytówek oraz kart zaproszeń. Pomimo tego, że tego typu zamówienia nie są w dużych ilościach, drukarnie muszą być przygotowane na tego typu zlecenia. Nie może być tak, że klient nie zostanie należycie obsłużony a jego zlecenie zostanie potraktowane jako nierentowne ze względu na małą liczbę wydruków. Na tego typu drobnych klientach buduje się również markę firmy, gdyż należy pamiętać, że te osoby często pracują w większych firmach i jeśli zostaną odpowiednio potraktowane, być może wrócą do drukarni z większym zleceniem dotyczącym potrzeb swojej firmy. Dlatego przygotowywanie oferty, jaką ma dla swoich klientów zakład drukarski należy potraktować dwudrogowo i zająć się zarówno klientami biznesowymi jak i indywidualnymi. Należy im też zapewnić kompleksową obsługę, dzięki której będą mogli w drukarni zrealizować całość zlecenia, od zaprojektowania produktu finalnego aż nawet po jego dystrybucję i kolportaż. Na tym polega funkcjonowanie nowoczesnej drukarni.

Tagi: obsługa, pisać, technologia | Struktura strony
Zobacz również: druk offsetowy