Małe drukarnie

Drukarnia Drukarnie, jak wszystkim wiadomo, zajmują się produkcją wszelakich wyrobów poligraficznych. Może to się odbywać na wielką skalę lub w mniejszym zakresie w ramach działalności lokalnej czy rodzinnej. Małe drukarnie zajmują się przede wszystkim drukiem broszur, książek o małym nakładzie, wydawnictw lokalnych, lokalnych gazet, czasopism, broszur, ulotek, folderów informacyjnych. Te firmy mogą również zajmować się opakowaniami na szczególne okazje, np. na jakieś targi, wystawy a także drukiem kalendarzy, wizytówek i wszystkiego, co może do głowy przyjść a co nie ma być wytwarzane na wielką skalę i w wielu egzemplarzach. W takiej drukarni mamy często szansę wydać nawet tylko jeden egzemplarz naszej książki. To doskonała sprawa dla ludzi poszukujących miejsca gdzie profesjonalnie utrwala swoją rodzinna opowieść, drzewo genealogiczne- w zakładzie drukującym na masowa skalę nikomu by się to nie opłaciło a nawet gdyby ktoś podjąłby się tego zadania to cena byłaby nieadekwatnie wysoka. W małych zakładach często świadczone są także usługi introligatorskie dla poszerzenia oferty i przyciągnięcia większej ilości klientów. Popularność małych zakładów drukarskich zwiększyła się w erze komputeryzacji- najnowsze techniki ułatwiają pracę, składanie tekstu i skracają maksymalnie czas uzyskania gotowego wyrobu drukarskiego przez co produkcja nawet tylko jednego egzemplarza książki pozostaje nadal opłacalna. Nietrudno także założyć taki zakład nie dysponując nawet zbyt dużymi zasobami finansowymi.

To co najdroższe i najtrudniej osiągalne dla młodego człowieka można kupić dzięki dotacjom z Urzędu dla Bezrobotnych lub z Funduszy Unijnych, a reszta to już pomysł, dobry biznes plan, nakłady na reklamę i takie dobranie oferty by zadowolić jak najszersze grono potencjalnych klientów. Mały zakład poligraficzny to biznes sprawdzony przez wielu i cieszący się duża popularnością- coraz więcej osób lubi kupować spersonalizowane kalendarze ze zdjęciami z wakacji, czy zdjęciami swoich dzieci, nawet mali przedsiębiorcy zamawiają teraz ulotki i dzięki temu nietrudno utrzymać się na rynku i mieć z tego przyzwoity dochód. Taka praca wymaga jednak choćby podstaw wiedzy o druku, poligrafii, obróbce komputerowej tekstu i grafiki tak więc osoby które skończyły studia związane z reklamą, poligrafią, projektowaniem grafiki, informatyką maja ułatwiony start w porównaniu z tymi, którzy musza się wszystkiego nauczyć sami. Dobrym pomysłem jest oczywiście szkolenie z zakresu druku choćby w podstawowym zakresie a można je odbyć w każdej szkole policealnej (za niezbyt wygórowaną cenę) więc nie jest to problem. Dzięki uzyskanej wiedzy osoba prowadząca małą drukarnię jest profesjonalistą w tym co robi i może zapewnić najwyższa jakość wytwarzanych wyrobów, a już kwestią dalszego doszkalania i pogłębiania tematu jest to, czy przedsiębiorstwo zdobędzie klientów i przetrwa na rynku przez lata. Narzędziem pracy drukarni na małą skalę jest prawie wyłącznie druk cyfrowy, który wymaga dobrego sprzętu o wysokich parametrach i to na nim trzeba się skupić, jako na drugim po wiedzy, ważnym ogniwie sukcesu w branży.

Tagi: drukarnia, klient, wiedza | Struktura strony
Zobacz również: www.chester.pl | http://szyjemyreklamowe.pl koszulki reklamowe